Olen tässä makoillut jo useamman päivän nessupaketti kainalossa ja vaikka eilen sitten innostuin iPadillä pelaamaan myös Angry birdsiä (en ole aiemmin edes kokeillut, kun pelit ei oikein mun juttu tai niihin ei ole koskaan aikaa) niin ajatustyötä lempitarvikkeista olen myös tehnyt... Tähän haasteen löysin Xingin ja Paperiliittimen blogeista ja täytyy sanoa, että rajaaminen 10 on aika hankala, mutta katsotaas.

Edit. Kuvat lisätty 23.4.

1. Fiskarsin valokuvaleikkuri, tämä giljotiinimalli

Photobucket Photobucket

Kaikki isot 12x12" paperit leikkelen ensin puoliksi Dreamkutsilla, mutta viimeaikoina olen paljon käyttänyt A4 kokoisia papereita, joten suurimmassa käytössä on ollut Fiskarsin leikkuri, jolla voi leikata siis A4 kokoisen paperin vaakatasossa. Tällä saan näppärästi kortteihini tarvittavat paperit neliöiksi jne., mutta olen myös pidentänyt mittaa hiukan ;-D

2. Multidesign -kartonki ja -paperi.

Koska en juurikaan käytä kuviopapereita, niin leimailen Multidesignille, joka on loistava peruskartonki, väriltään norsunluu, jota saa värjättyä musteilla sopivan väriseksi ja on paksuudeltaan 250g, että käy tarvittaessa myös erilaisiin korttipohjiin ja ei rypisty musteenlevittimennkään kanssa. Ja jos tarvitsen vaaleaa paperia korostaakseni tai rajaakseni, niin käytän ohuempaa versiota, joka sekin on paksuudeltaan kuitenkin 130g. Kaiken lisäksi tämä on edullista.

3. Dye musteet, joko Distress ink tai Stampin' up

Photobucket

Minulla on molemmista mustesarjoista kaikki värit, varsinkin Stampin' upin musteista olin haaveillut vuosia ja kun sain mahdollisuuden ne ostaa, nin rykäisin kerralla täyttöpulloineen päivineen. Toki se oli aika kipurajoilla -ostos, mutta yhtään en kadu. Distressejä käytän kursseilla ja messuilla, mutta kotioloissa olen oikeastaan tämän vuoden puolella kaikki korttini tehnyt Stampin' upeilla, Niissä on puolet isompi tyyny kuin esim. DIstresseissä ja muste on heti kuivaa. Nämä toimii loistavasti telan avulla. Taustojen tekoon käy kuitenkin musteen levittimen avulla kummat vaan.

4. Musteen levitin, tai näitä itseasiassa monta

Olen sen verran laiska, että en aina viitsi vaihtaa sientä uuteen, joten päädyin hommaamaan itselleni näitä levittimiä 6 kpl. Niissä sitten pyörittelen itselleni päävärejä, kuten sinistä, ruskeaa, oranssia, punaista, vihreää ja lilaa.

5. Kaksipuolinen teippi

Olen mä vihdoin oppinut käyttämään joissain kohdin liimaakin, kuten Tacky glueta tai Panorama quickiä, mutta kyllä kaksipuolista teippiä kuluu rulla tolkulla ja siksi sitä ostankin aina tukkupakkauksissa, toisinaan satoja, mutta yleensä kymmeniä rullia kerralla.

6. Kuumailmapuhallin

Aina ne on käsillä, roikkuu vasemman olkapääni kohdalla, kun istun askartelupöytäni ääressä. Käytän sitä toki kohojauheiden sulattamiseen, mutta myös paperien kuivaamiseen jne.

7. Säiliösivellin

Vaikken varsinaisesti leimakuvia värittelekään, niin joissain tilanteissa tämä käsilaukkumalli siveltimestä ja vesipurkista on mielestäni ehdoton.

8. Gelly roll clear star

Kirkas kimallekynä, jota tykkään tuikata välillä vähän joka paikkaan ja toisinaan en paljon mihinkään, mutta myös tämä on aina käsillä.

9. Nauhat

Photobucket

Jos joku toinen tykkää perhosista, niin minä tykkään ruseteista ja niitä yritän sitten laittaa kanssa joka paikkaan. Minun pöydälläni on aina erivärisiä rusetteja valmiina, että voin niillä mallata, että käviskö tähän tai tuohon. Nauhat on kyllä kivoja muutenkin ja mulla on katosta roikkumassa pari metristä tankoa, jotka on peitetty nauharullilla ja ihan kaikki ei niihin ole edes mahtunut, mutta ovat loistavasti käden ulottivilla.

10. Leimasimet

Viimeisenä, joskaan ei vähäisimpänä on vuorossa leimasimet. Niitä pitää olla vähän joka lähtöön, niitä oppii myös ostamaan eri tavalla. Toki olen ostanut myös sellaisia leimakuvia, jotka pitäisi osata värittää, mutta harvemmin niitä käytän. En oikein ole väritäjätyyppiä, koen olevani sillä tasolla hyvin keskinkertainen ja kun intohimoni ei iske juuri siihen, niin en jaksa edes yrittää kehittyä sillä saralla. Minulta löytyy paljon erilaisia kiekuroita, leimoja myös teemoittain ja tekstejä, niin suomeksi kuin englanniksikin. Olenkin joskus tunnunstautunuut leimasin addiktiksi ;-D

Täytyy sanoa, että mun listalta jäi vielä muutama juttu pois, kuten pinsetit ja teflon alusta. Ne mulla on käytössä kuitenkin koko ajan myöskin. Tosin oli aika hankala valita ne eniten käyttämäni jutut, kun ehkä puolet on samoja koko ajan, mutta riippuen siitä, että mitä tekee, niin osa jutuista vaihtuu. Käytän mä paljon kuvioleikkureita, Scor-palia ja erilaisia koristeitaklin, mutta ne vaan eivät mahtuneet tähän listaan. Ehkäpä koristeista pitäisi tehdä oma, erillinen top 10...

Lisäksi kaipasin tähänkin kuvia jokaiseen kohtaan, mutta nyt en yksinkertaisesti jaksa. Ehkäpä tässä pääsiäisen aikaan kyken vielä siihenkin, toivotaan parasta.